Ik ben er!

30 oktober 2016 - Sydney, Australië

Daar zat ik dan in het vliegtuig van Schiphol naar Bangkok. Afscheid nemen was toch lastiger dan ik had verwacht. Eenmaal in het vliegtuig was ik vooral enthousiast en nieuwsgierig over de reis die ik maken ga.
Het was een lange zit van Nederland tot Bangkok. Ik vertrok in Nederland woensdag 26 oktober om 14.15 en kwam in Bangkok aan om 01.00 (Nederlandse tijd). In Bangkok was het ochtend en werd het net licht. Dit voelde vreemd omdat het voor mijn gevoel nacht was. In Bangkok hadden we een tankstop van 3 uur. Daarna vloog ik van Bangkok naar Taipei. In Taipei moest ik 10uur wachten op de overstap naar Sydney. Dit was een hele lange zit. Gelukkig was er goede wifi en een plek waar ik kon zitten en liggen. Ook waren er douches. Daar was ik heel blij mee. Ik heb op dit vliegveld een beetje proberen te slapen, omdat dit in het vliegtuig niet lukte. Ik heb hier in totaal een uurtje geslapen. Op het vliegveld van Taipei raakte ik met een Nederlands meisje aan de praat die precies dezelfde reis als mij moest overbruggen, aangezien zij ook bij de organisatie Australian Backpackers haar reis had geboekt. Dit was wel fijn. De vlucht van Taipei naar Sydney was snel voorbij, omdat ik bijna heel de reis geslapen heb. Vanuit het vliegtuig kon ik goed zien hoe groot Sydney eigenlijk is, gigantisch!
Aangekomen in Sydney werden het meisje en ik al snel opgehaald door een taxi die ons naar ons hostel bracht. Het was een hele vriendelijke man die de hele reis weetjes zat te vertellen over Australië en plekken waar we voorbij kwamen. Hij reed langs een andere route om ons mooie delen van de stad te laten zien. Alles ziet er super mooi uit.
In het hostel kregen we onze kamers toegewezen. Ook kregen we een Australische Ov-chipkaart, een Australische simkaart en een Australisch bankrekeningnummer. Heel handig dat ik dit niet zelfstandig uit moest zoeken.
Wat me opvalt is dat alle mensen heel behulpzaam en vriendelijk zijn. Er hangt overal een veilige en gemoedelijke sfeer. Ik kwam dan ook al snel in contact met een groep Nederlanders in het hostel. Met deze groep heb ik savonds gerelaxed in het hostel, ik ging optijd slapen, omdat ik moe was van de reis.
De volgende dag moest ik vroeg uit mijn bed omdat we met een groep naar de blue mountains gingen. Wat een prachtig en enorm natuurgebied. Vervolgens zijn we naar een dierentuin geweest. Hier zag ik voor het eerst kangaroos, koalas, emus, wombats en nog meer grappige dieren. Savonds zijn we met dezelfde groep opstap gegaan naar een halloween feest. Een deel van de groep vertrekt weer. Dit vind ik jammer, maar wie weet kom ik ze wel weer tegen als ik ook weer verder ga! Ik blijf deze week in het hostel en ga opzoek naar werk. Ik krijg van veel mensen te horen dat er veel werk is, dus ik heb er goede hoop op!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Romy:
    30 oktober 2016
    Heel leuk om dit te lezen en je foto's te bekijken!! Fijn dat de reis goed is verlopen :). Succes met het vinden van een baantje daar, maar dat moet jou makkelijk lukken!
  2. Lars:
    30 oktober 2016
    Fijn verslagje, solliciteerze en have fun mate!
  3. Godelieve Mortier:
    Hallo Dion,
    Heel leuk om je verhaal te lezen.
    Veel succes met vinden van werk.gr.
  4. Yvonne Loof:
    30 oktober 2016
    Je bent er Dion! Wat goed dat je eerste indruk al zo positief is. Succes met solliciteren!
  5. Marian Mortier:
    31 oktober 2016
    Hoi Dion, leuk dat je het al zo naar je zin hebt. Gisteren naar de verjaardag van Stan en Jacqueline geweest. Iedereen was benieuwd naar jou. Succes met het zoeken naar werk. Groetjes!