Van Sydney naar Melbourne

8 maart 2017 - Melbourne, Australië

Het is alweer Maart. Mijn Sydney avontuur is alweer voorbij. Melbourne is nu aan de beurt! De laatste twee maanden in Sydney heb ik mijzelf heel goed vermaakt. Het leven bestond vooral uit veel leven en een beetje werken. Naar het strand, nieuwe mooie locaties binnen en buiten Sydney ontdekken, relaxen met mijn vrienden, huisgenoten of collega's en plezier maken op mijn werk. In Sydney raak je niet uitgekeken. Wanneer je de highlights gezien hebt, kom je erachter dat er nog honderden kleine prachtige strandjes, parkjes, locaties met een prachtig uitzicht op de skyline en natuurlijke zwembadjes(Buitenzwembaden die gekerft zijn in de rotsen naast de zee die gevuld met zeewater zijn) zijn.
Een voorbeeld van zo'n strandje is Milk beach. Dit is een klein strandje waar niet veel mensen vanaf weten. Je hebt hier een prachtige onderwater wereld (Ik neem mijn snorkel mee naar elk strand) en wanneer je bovenwater komt heb je uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Mijn favoriete natuur zwembad waren de Mahon pools, deze waren dicht bij mijn appartement. Ook te zien op een van de foto's.

Ook buiten de stad is genoeg te ontdekken. Zo kwamen we tijdens een hike op de Great North Walk een grote waterval tegen. Tijdens het rondlopen naast deze waterval was het even schrikken. Een spin van zo'n 6 cm in mijn nek. Ik ben nog nooit zo snel het water ingedoken!

Naast het feit dat ik niet uitgekeken kon raken op deze wereldstad, zijn het toch de mensen die ik hier heb leren kennen, die mijn tijd in Sydney geweldig hebben gemaakt. Toch bijzonder dat je binnen een paar maanden een heel leven op kan bouwen. Ik heb het getroffen met de mensen die ik hier tegen ben gekomen. Ik had geen relaxtere huisgenoten kunnen wensen. Ik heb heel veel gelachen met mijn Braziliaanse vrienden. Wanneer ik 's avonds thuis was, was het gezellig met zijn allen FIFA spelen, film of series kijken en verhalen vertellen. Buiten mijn Braziliaanse vrienden sprak ik geregeld af met mensen die ik in hostels, of via via heb leren kennen. Het leuke aan vrienden die je in hostels leer kennen is dat ze altijd zin hebben om leuke dingen te ondernemen. Wanneer je wil, ben je iedere dag op pad en leuke dingen aan het doen. Naast het relaxen en ondernemen keek ik altijd uit om weer te werken. Cafe Positano was als een familie voor mij. Het werken was naast het bereiden van de 'orders', voornamelijk lachen, gekkigheid en soms ook hele interessante gesprekken.

Wat heb ik veel meegemaakt in deze maanden... Het afscheid nemen van Sydney voelde heel erg dubbel. Enerzijds kon ik niet wachten om weer verder te reizen, anderzijds ga ik mijn leven daar wel heel erg missen. Voordat ik naar Melbourne vertrok, heb ik mijn verblijf in Sydney nog goed afgesloten met een hardstyle feest met Cynthia en Jordy die ik uit Nederland ken!

Maandag was het dan zo ver, om 03.30 ging de wekker en om 07.00 steeg het vliegtuig op richting Melbourne. Maandag ben ik goed ontvangen in Melbourne door mijn Belgse vrienden Nick en Matthias, die ik in Sydney heb leren kennen. Dinsdag en vandaag ben ik de stad en het strand gaan verkennen (hier hebben ze pinguïns bij het strand!!) en vandaag ben ik begonnen me mijn nieuwe zoektocht naar werk! Dat werk is wel een must, omdat ik aan het sparen ben voor mijn reis in Azie en elke dag dat ik hier niet werk, kost natuurlijk geld! Verder is het geen staf om hier een paar daagjes extra vrij te zijn (+/- 31°C). Ik ben van plan om hier een maandje te verblijven. Mocht er iets anders op mijn pad komen, of mocht het vinden van werk heel lastig zijn, dan vertrek ik eerder naar de volgende bestemming. De East Coast! En waar aan de East Coast? Ergens waar het warm en mooi is!

1. Godelieve Mortier:
    8 maart 2017
    Hallo Dion,
    Heel leuk om weer wat te lezen, heel veel succes om werk te vinden en vooral flink genieten. Groetjes van ons
  2. Simone Mortier:
    9 maart 2017
    Heee Dion,

Superleuk verhaal! Pinguïns, your favorite!
    Enjoy!

X