Happy new year!

6 januari 2017 - Maroubra, Australië

Allereerst nog een gelukkig nieuwjaar aan iedereen! Wat vliegt de tijd. Ondertussen woon ik alweer een dikke maand in het appartement. Met mijn huisgenoten kan ik het heel goed vinden. Als ik s'avonds thuis ben kijken we altijd films/series in de woonkamer of spelen we op de xbox. Mezelf vervelen doe ik niet.
Op het werk in café Positano gaat alles zijn gangetje. Lekker aan het werk! In het café werk ik met echte ozzies, maar ook met mensen uit hele andere culturen. Zo werk ik met een meisje uit Chili, een jongen uit Thailand, een meisje uit Italië en de familie waarvan het café is, heeft een Libanese achtergrond. De jongen waar ik vooral mee samenwerk in het keukentje, is Kadek uit Bali. Heel leuk en erg leerzaam om met verschillende culturen samen te werken. Heel interessant om verschillende visies te leren kennen! Het was de bedoeling om zoveel mogelijk te sparen in Sydney, maar dat is lastiger dan verwacht. Alles is super duur. Zo kost een biertje in een kroeg vaak 9 dollar en de supermarkt is ook alles behalve goedkoop. Om nog wat extra bij te verdienen ben ik in mijn vrije tijd ook delivery driver voor deliveroo. Hierbij haal ik op mijn fiets eten op bij restaurants, dit lever ik af bij klanten. Ik kan zelf mijn uren bepalen, dus dat is wel handig!
Uitgaan en vrije tijd is duur, maar ik ben hier om veel te zien en mee te maken dus daar gaan we niet op besparen, haha! En wat is het het waard! Hoogtepunten van de afgelopen maand waren het concert van Coldplay, Kerst, New year, het bezoeken van verschillende mooie locaties en het ontmoeten en beter leren kennen van heel veel mooie mensen.
Het concert van Coldplay was super! Ik wilde Coldplay altijd al zien, en nu kon ik erbij zijn voor maar 70 dollar! Ik ging met Iris en Lisette, zij hadden al kaartjes, dus zij zaten op een andere stoel dan dat ik zat, maar ik ging naast hun zitten, in de hoop dat die plek vrij was. En wat bleek? Letterlijk alle stoelen om ons heen waren bezet, behalve de stoel waarop ik zat! De show was geweldig! Ik raad het iedereen aan!
Kerstavond vierde ik in mijn appartementje met mijn Braziliaanse huisgenoten. Mel had een enorm diner gemaakt, ik kon er geen genoeg van krijgen! De volgende dag vierde ik kerst op het strand met een groep Nederlanders. Leuk om kerst eens in de zon mee te maken, maar toch is het met zulke dagen wel fijn om bij je familie te zijn. Ik was dan ook blij om iedereen thuis even via Skype te zien!
New year vierde ik met een groep Nederlanders die ik hier heb leren kennen, het vuurwerk in Sydney keken we vanaf Cremorne point. Vanaf daar hadden we zicht op de stad, Opera House en de Harbour Bridge. Nog nooit zo'n vuurwerk show gezien, bizar! De avond heb ik goed gevierd, 1 januari viel dan ook vies tegen.
Tot begin maart zal ik hier in Sydney blijven werken en leven, daarna reis ik weer verder. Ik zou best nog langer in Sydney kunnen blijven, maar stiekem kijk ik heel erg uit om weer verder te reizen. Op naar het volgende avontuur!

1. Tante Marie Louise:
    Goede Morgen Dion

Wat heb ik je verslag weer met gemengde gevoelens gelezen.
    En ook dat het avontuur waar je aan begonnen bent je zo goed bevalt
    de mogelijkheden zijn dan ook in deze tijd divers is ook belangrijk voor je verdere leven.
    Maar helaas is er voor onze generatie niet zoveel want met Ome Jan gaat het niet goed en zullen we hem op korte tijd verliezen.
    Geniet van je Australie'se trip wij kijken uit naar je volgend verslag.

Vele Groeten Tante Marie Louise
  2. Simone Mortier:
    6 januari 2017
    Super Dion! Je ziet er goed en gelukkig uit!
    ENJOY
    X
  3. Cynthia:
    Hi Dion!
    Fijne momenten daar in wereldstad Sydney & leuke blog! geniet er nog van!
    Tot over 2 maandjes! X
  4. Godelieve Mortier:
    Hallo Dion,
    Allereerst DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2017,geweldig hoe je met zo veel mensen uit verschillende culturen werkt en omgaat. Hopelijk mag je snel genoeg geld verdienen om verder te reizen. Wij wensen je heel veel succes voor de komende tijd.
    Vele groeten van ons
  5. Grace Bogaert:
    11 januari 2017
    He Dion je doet het prima. Wat kan het leven toch leuk en interessant zijn he?
    Dat realiseer je je nu ! geweldig is dat.
    Happy new year! Ook voor jou.
    Liefs van ons allemaal tot gauw weer eens x Grace