Cafe Positano

22 november 2016 - Surry Hills, Australië

De nieuwe poging tot werk is een succes geworden! Op de 'trial day' klikte het gelijk. Het koffie café/restaurantje waar ik nu werk heet 'café Positano'. Dit is een klein populair familiebedrijfje in Maroubra. Maroubra is een rustige wijk in Sydney waar veel families wonen. Het is ongeveer een half uur met de bus van het centrum van Sydney vandaan. Het cafétje heeft veel vaste klanten en iedereen kent iedereen in de wijk. Het werk wat ik moet doen is voornamelijk breakfast maken. Sandwiches, smoothies, milkshakes, salades en dat soort dingen. Het bevalt me heel erg goed! Het cafétje is elke dag open van 0600u tot 1500u, daarna heb ik nog een hele dag om leuke dingen te doen. Ideaal!
Op het moment verblijf ik nog in hostels. Het is leuk in hostels, omdat er altijd wel iemand is om wat mee te ondernemen. Alleen ben ik eigenlijk nooit. Toch heb ik ervoor gekozen om vanaf 4 december een appartement te huren. Dit appartement is op 5 minuten loopafstand van mijn werk en 15 minuten van een prachtig strand. Het appartement is goedkoper dan dat hostels zijn en het is iets luxer. Dit appartement deel ik met een paar mensen. Tot nu toe heb ik er een van deze mensen leren kennen toen ik een bezichtiging had. Een relaxte Braziliaanse jongen.
In mijn vrije tijd spreek ik vaak af met mensen die ik hier heb leren kennen. Jezelf vervelen doe je hier niet want er is overal wat te doen. Strand, park, enorme winkelcentra, alles. Het is hier ook elke dag rond de 25 graden, veel zon, heerlijk!
Ik heb de rest van mijn reis iets meer uitgestippeld. Ik ben van plan om hier tot +/- maart zoveel mogelijk geld te verdienen, zodat ik daarna niet meer hoef te werken tijdens mijn reis. Dit lijkt me verstandig, omdat je anders bezig blijft met werk zoeken en onzekerheid over je budget. Ik wil met het budget dat ik ga verdienen, een busje of auto kopen waarmee ik de East coast en misschien de outback mee ga bezichtigen. Rond touren met zo'n auto/busje lijkt me de ideale evaring. Een matras achterin het busje, of een makkelijk tentje mee en gaan met die banaan! Iets om naar toe te leven!

1. Godelieve Mortier:
    22 november 2016
    Hallo Dion,leuk om te horen dat je niet verveeld en dat je werk heb gevonden dat je heel leuk vindt.Wat een leuk idee heb je om een busje te kopen , heb je altijd een onderdak en slaapplaats.
    Heel veel succes en plezier daar.
    Groetjes van ons allen
  2. Myxbrizzle:
    26 november 2016
    Super chill Dionnes. Ideale leventje heb je nu, busje met matras erin moet je sowieso doen